Sunday, August 25, 2013

lupakan

aku yang menulis...
Benci betul pada diri yang meninggalkan diet lepas dapt turun skit.. ni tak de semangat ni pesal..?
di buat cerita..
keinginan tu perlu displin..
tapi ko tahu la.. aku ni jenis orang kampung..
hari hari nak makan ayam daging je memang la susah.. selalu takde lauk aku belasah nasi dgn ikan kering pun boleh abis dua pinggan...
dah tu buat atkin kena la makan mewah...
disebabkan masalah skit terutamanya tang kewangan dan kekurangan makanan tu dlm peti sejuk umah, aku telah hanyut.. melupakan diet ini.
baru baru ni aku duk timbang berat masih tahap tuu yg turun ari tu naik balik..
ni sbb badan dah mula naik..terasa tayar mula muncul dipnggang..tambahlak masa raya ambik gambar dgn famili muka aku la paling cubby sekali... hubby pun komen skit skitt pasal badan.. kena cari semangat dan kena la buat..
Sejak mula balik diet ni... EN hubby selalu komplian makanan dlm peti sokmo abis.. asik makan lauk pauk.. lapar sgt sebab tak boleh makan karbo.. nak makan non karbo tuu.. lari la budget satu minngu makanan kat umah.. ayam daging ikan yg untuk satu minggu aku boleh abiskan dlm satu atau dua hari... kalau telur lak setakat nak beli 10 biji? emm 3 hari abis.. sebab aku kalau lapar  bawa bekal telur rebus kat opis...
mmg banyak belanja nak beli semua lauk lauk ni..
emm pe la.. nak buat?
apapun aku kena teruska juga..walaupun hari hari aku kena belasah telur.. lapar je aku minum air.. sian kan?
nasib keje .. tima makan la paling best sebba boleh balasah lauk pauk..tapi budget memang lari oooo..
kalau ambik nasi dgn lauk baru berapa ringgit..tapi kalau ko makan lauk jee.. agak lebih dr rm10 sekali mkan... tu lunch.. lagi pagi?? aku pi gerai nasi lemak.. tapi aku ambik dging ayam dan ikan je.. selalu nasi lemak seringgit je..  tapi sekarang  aku singgah gerai nasi lemak, aku beli lauk jee.. paling koman aku kena cas rm 6..
emmm ..
kena teruskan jugak...
walaupun sukar.. ttapi its better than makan ubat mahal..dan tak seedap..taknak..aku rela makan makanan mahal..berbaloi jugak... ganbar inspirasi aku... tyeringin perut kempis nan menawan ..moga hubby makin sayang.. AMINN